пятница, 7 марта 2014 г.

Մարտի ութը



Դեռ երիտասարդ տարիներից ուղեղս զբաղված էր սիրահարվելով:
Դա կատարվում էր անկախ ինձնից ու զբաղեցնում էր իմ երիտասարդ ամեն մի վայրկյանը:
Սկզբից մինչ ինստիտուտ հասնելը, որոշում էի, որ պետք է սիրահարվեմ առաջին հարկում այդ օրը գտնվող որևէ մի ուսանողուհու, երկրորդ օրը երկրորդ հարկում հանդիպած որևէ մեկին, երրորդ օրը…
Սովորում էի Պոլիտեխնիկ ինստիտուտի հինգերորդ մասնաճյուղում, որը տասներեք հարկանի է:
Դժվար էր այդպես, բայց ստացվում էր:
Սովորում էի ծրագրավորողի մասնագիտություն:
Երրորդ կուրսում որոշեցի ստեղծել, ծրագրավորերել մի մեքենա՝ ՍԻՈ – 5, որը կլիներ Սիրո Իսկական Որոշիչ բառերի հապավումով, իսկ թե ինչո՞ւ 5, չգիտեի:
Ծրագրավորումը տևել էր  մեկ տարի երկու ամիս:
Մեքենան պետք է աշխատեր հետևյալ սկզբունքով, մոտենում ես, դե իհարկե ուղեղիդ մեջ Նա է այդ օրը, ձեռքերդ դնում ես փոքրիկ էկրանին, սպասում երկու րոպե ու մեքենան տպում է եզրակացությունը.
Սեր առաջին հայացքից, տևողությունը 426 ժամ:
Սեր տխուր վերջաբանով, բաժանում առաջին իսկ հանդիպումից հետո:
Սեր  երևակայական, հանդիպում չի լինի:
Սեր – միայն կիրք, ուրիշ ոչինչ:
Սեր նման ծովի ալեկոծությանը, տևողությունը 92 օր:
Սեր- հրդեհ, հանգչելու է արագ:
Սեր – մթնշաղ, կչքանա առավոտյան:
Սեր…
Սեր…
Ստացվել էր ուղիղ հազար քսան չորս պատասխան, թվում էր որ հաշվի էի առել բոլոր տարբերակները, բայց դա միայն թվում էր…

* * *
Մոտենում եմ ծաղիկներ վաճառող,ծաղկավոր շոր հագած աղջկան:
- Սպիտակ մեխակներն ի՞նչ արժեն:
- Հինգ հատը  երեք հազար, եթե շատ գնեք, կիջեցնեմ:
- Ինձ տասը հատ է պետք:
- Տաս չի լինում, կամ իննը կամ տասնմեկ:
- Ինձ տասը հատ է պետք: Ուշանում եմ:
Թե ինչի՞ց էի ուշանում, ինքս էլ չհասկացա, գերեզմանները կարող են սպասել, շատ երկար սպասել մինչ իրենց կայցելեն:

Գերեզմանները կարող են ցանկացած մարդու սովորեցնել համբերության արվեստին, լուռ ու սպասողական, ոչ հանդիմանական լռության աղմուկին…
Մորս գերեզմանաթումբն ինձ նման անհաբեր է, ես դա միշտ զգացել եմ, միշտ…

Ծաղկավոր շոր հագած աղջկա հայացքը տխրեց, մարտի ութի հայացք չէր:
- Վերցրեք հինգ հատի գնով, հիմա մեխակներ չեն գնում:
Ծաղիկների վրա գլուխը կռացրած կինը, որը ծաղիկներ էր ընտրում հայացքով, որին չէի նկատել,  ուղղվեց ու նայեց ինձ:
Հայացքում դեղինն էր խառնված կանաչ շրջանակներին ու քանի գնում գունաթափվում էր:
Հայացքը շատ էր նման ծովի մի մեծ ալիքի, ահարկու, սարսափելի հսկա, ցանկալի ու բազմաթիվ վերջաբաններով:
Մարմինը հայացքի հետ միաձուլված կարող էր իր ետևից քաշել, տանել այնպիսի հոգու տեր մարդկանց, որոնցից ոչինչ ակնկալել ոչ ոք չէր պատկերացնի:
Շուրթերի կիսաբաց լինելը, որը ոչ ժպիտ էր, ոչ էլ տխրություն, պատրաստ էր հուշելու հաջորդ ալեբախության մոտենալը:
- Ինձ հինգ հատ կարմիր վարդ, - արտասանեցին նրա շուրթերը, բայց ուղղված էին դեպի ինձ:
Ես պարզ լսեցի նրա չարտասանված արդարացումը.
«Ի՞նչ է, իրավունք չունե՞մ ինքս ինձ ծաղիկ նվիրելու:»
Լսեցի նաև իմ չարտասանած պատասխանը.
«Ունես, իհարկե ունես,  դու այն կինն ես, որը մեկնված իմ հոգու գամակի վրա օրօրվում է իմ հիշողության գետնին թափված տերևների վրա ու աչքերը բաց սպասում վերևից ընկնող հույսի փոքրիկ ու գեղեցիկ կապտա-դեղնավուն  ծաղիկներին:»

Երկուսս էլ չհասկացանք թե ինչպես հայտնվեցինք կողք-կողքի ու քայլեցինք միասին, ես իմ ձեռքում պահած տասը սպիտակ մեխակներով, նա՝ հինգ կարմիր վարդերը կրծքին սեղմած:
- Անունս Լոլա է, ուրիշ ոչինչ մի հարցրու:
Նայեցի նրա մատներին, որոնք դողում էին նուրբ դողով ու ակնթարթորեն բաց թողնում ու նորից բռնում վարդերի փշոտ կոթուկները:
Պատկերացրեցի նրան մեկ սենյականոց համեստ կահավորված սենյակում, իր գնած վարդերը ծաղկամանի մեջ դնելիս:
Մի պահ պատկերացրեցի նրա մատների նուրբ խրվելը իմ մազերի մեջ ու այդ պատկերացումից գլուխս պտտվեց:
Նրա ափերի ջերմության այցելությունը իմ գլխին ինձ հիշեցրեց իմ երազած «ՍԻՈ-5» մեքենայի պատասխանները…
Ոչինչ չհասկացա մինչ կանգառին մոտենալն ու ուշքի եկա այն ժամանակ, երբ մի անհասկանալի ուժով հինգ կարմիր վարդերը դրվեցին իմ ձեռքի մեջ:
- Սա էլ իմ կողմից կդնես մայրիկիդ գերեզմանին, հաջողություն քեզ…
Ավտոբուսը հեռացավ, լցված նրանով, իսկ ես, որ ժամանակին կարողանում էի սիրել մի ամբողջ տասներեք հարկ ու բոլորին մտապահել, մնացի մենակ կանգառում՝ երկու տեսակի ծաղիկները գրկած…

Դա ուղիղ քսանչորս տարի առաջ էր ու հիմա ինձ չեմ կարողանում ներել, որ ես այն ժամանակ չեմ կարողացել հազար քսանչորս պատասխանների հետ միաժամանակ գտնել նաև այս մի տարբերակը՝

Սեր, տևողությունը քսանչորս ժամ, երկարակեցությունը քսանչորս տարի և…գուցե ավելի:

Դա մի ուրիշ զգացմունք էր, որն իր ձեռքերով ոտքերս գրկած ինձ տանում էր գերեզմանաթմբերի շարքերի արահետներով:
Հեռվից նկատեցի մարդկանց մի խումբ:
Մի՞թե մարտի ութին էլ է թաղում լինում, լուռ մոտեցա ու կանգնեցի նրանց կողքը:
Երկու չսափրված դեմք դագաղն էին իջեցնում փոսի մեջ:
- Պահեք, տղերք ձեռք գցեք, լավ է, լավ է, այդպես, զգույշ, բաց չթողեք պարանը:
Գեղեցիկ դագաղը հասավ փոսի հատակին:
Փոսում, ոչ թանկագին փայտերից պատրաստված արկղում պառկածը երևի լսեց, որ իրեն իջեցնողն ասաց «Լավ է» ու հասկացավ, որ իրոք լավ է վերջապես:
- Լա՞վ է, - չսափրված դեմքով գերեզմանափորը շրջվեց դեպի նախնադարյան վերնաշապիկ ու փողկապ կապած մարդու կողմը, որը չգիտես ինչու ինձ թվաց Համալսարանի փիլիսոփայության դասախոս է:
- Ոչ, ոտքերը մի քիչ ձախ տուր, այդպես, գլուխը աջ, լավ է, հիմա ընհանուր մի քիչ առաջ, այ հիմա լավ է…
Նայեցի փոսի մեջ, չհասկացա իրոք լա՞վ էր թե…
Ձեռքիս սպիտակ մեխակները դրեցի նրանց կողմից բերված ծաղիկների վրա ու հեռացա:

Մորս գերեզմանաթմբի վրա իջան հինգ կարմիր վարդեր…
Գերեզմանաթումբը տնքած…
Նայեցի շուրջս, բոլոր գերեզմանաթմբերը դեղին էին, իսկ մորս գերեզմանաթումբը կարմիր:

Դա քսանչորս տարի առաջ էր, իսկ առանց վիզայի ինձ այցելած հիշողությունը մինչ օրս դուրս չի գալիս ուղեղիցս, անընդհատ ուղեղս ներկում է կարմիր հիշողությունով, ստիպում ինձ կքվել հիշողության այդ ծանր բեռով, կորստով, որ ես կորցրեցի այն ծաղկավոր շոր հագած աղջկա վաճառվող ծաղիկների ներկայությամբ:

Հիմա եթե Նա լիներ իմ կյանքում մենք կնշեինք Սիրո քսանչորս ամյակն ու ես անպայման կնվիրեի նրան հինգ կարմիր ցողաթաթախ վարդ…

Նայում եմ առաստաղին, մենակ եմ, պառկած անկողնում:
Լա՞վ է, հարցնում եմ ինձ, չգիտեմ, միգուցե՞ փորձեմ…
Ոտքերս մի քիչ ձախ, գլուխս մի քիչ աջ, ընդհանուր բարձրանալ մի քիչ դեպի բարձը, այ հիմա լավ է, իրոք լավ է…
Այ հիմա թող վերևից վրաս լցվեն չիրականացված հույսերիս բոլոր մասնիկները, երազանքներիս կոշտ ու կոպիտ կտորները, բոլոր վառված ու մինչև վերջ չայրված մոմերի կիսասպիտակ մասերը, թող լցվի համբերությանս թասը ու ծածկվեմ երազներիս մետաքսե փափկությամբ…մնացածը կարևոր չէ…

Վերջաբան

Եթե Դու կաս, եթե կարդում ես տողերս Քեզ էլ կլինի լավ, լավ ինչպես երբեք:
Եթե իրոք Դու կաս, ապա այսօր մարտի ութին, վերջապես մոտեցիր այն ծաղիկների վաճառատեղին, որտեղ առաջին անգամ ես քեզ տեսա, ես այս օրը՝ մարտի ութին, արդեն ուղիղ քսանչորս անգամ մոտեցել եմ ու …չեմ հանդիպել քեզ:
Լավ է որ հիշող կա…
Լավ է որ կա հիշողություն…
Լավ է…
մնացածը կարևոր չէ…

Ս.Ումառ






понедельник, 3 марта 2014 г.

Քամին ու կակաչը



Քամին հայկական էր՝ տաք, կրքոտ, միայնակ ու քթի տակ երգելով երգ Երեքնուկի մասին, թափառում էր սարերում:
Քաղաքում անելու գործ չուներ, քաղաքը հանգիստ չէր սարերի ու սարալանջերի նման, որտեղ կարելի է հանգիստ, առանց շտապելու վայելել անդորրը…
Քամին հայկական էր, սառը, տխուր ու թևերին բարձած կրքի ուղեբեռը, շարունակում էր քթի տակ երգել այն Երեքնուկի մասին:
Քաղաքում անելու բան չուներ, եթե ինչ որ բան գտներ մխիթարվելու ապա դա լինելու էր այստեղ՝ սարերում կամ սարալանջերին:
Պատահականությունը Տիեզերքի կեղծանունն է ու հենց դա էր պատճառը, որ ընդհատվեց քամու երգը, երբ երեքնուկի փոխարեն հանդիպեց մի կակաչի:
Կակաչը կոկետ էր ու սև քրթը դուրս հանած կարմիր զգեստների միջից հոտոտեց քամուն…
Նա սիրում էր շոգ ամառը, ամպրոպը, գիշերը:
Տարօրինակ է, բայց սիրում էր նաև խուճուճ ու գորշ ամպերին:
Կակաչի երազանքն էր թռչել ու գնալ հեռու հեռվում երևացող սարերի գագաթների նստել, նայել վերևից անտառին ու ամառվա տապին շնչել սարերի ցուրտ օդը:
Կակաչն ուներ բոլոր երազանքները սիրելու ու սիրվելու:
Սիրահարվեց ինչը որ բնական էր… քամու համար, նաև կակաչի…
Քամին սկսեց նուրբ շոյել կակաչին, կակաչն էլ հոգնել էր վաղուց միայնակ մնալուց ու սկսեց պատասխանել քամու շոյանքներին, որն արտահայտվում էր իր գույնով ու բույրով:
Քամին սովորեց նրա պատասխաններին ու մտածեց, որ եթե նրան ավելի ուժեղ շոյի, սիրի, ապա ավելին կստանա նրանից:
Քամին ուժեղ մի վայրենի փնչոցով ընկավ նուրբ ու փխրուն ծաղիկի վրա:
Կակաչը չդիմացավ քամու կրքին ու կոտրվեց:
Քամին պտտվում էր նրա շուրջը, լաց լինում, աղոթում, օգնության էր կանչում ինչ որ երկնային ուժերի, շնչում էր ավելի նուրբ, գերնուրբ շնչով, որը չգիտես ինչու պահել էր իր մեջ, բայց կակաչին բարձրացնել չէր հաջողվում:
Վայրկյան առ վայրկյան թոռոմում էր գեղեցիկ ծաղիկը:
Կատաղությունից քամին բղավեց հայերեն.
- Ես քեզ տվեցի սիրո ամենամեծ ուժը, որ կար իմ մեջ, բայց սխալվեցի, քո մեջ չկար այն սիրո ուժը, որը կարող էր դիմանալ ինձ, դու ինձ չսիրեցիր…
Կակաչը ոչինչ չպատասխանեց ու մահացավ:
Լուսինը բարկությունից կարմրած ձգվեց ու ձեռքը դնելով քամու ուսին ատամների արանքիս ասաց:
- Սերը չի չափվում ուժգնության ու կրքի չափով, այլ նրբությամբ ու հուզումնալից հարաբերությամբ, ավելի լավ է զսպեիր քեզ, իսկ հիմա կորիր աչքիս…

Քամին մինչ օրս գլխիկոր փնտրում է…
Երբ հոգնում է փնտրելուց կատաղում է…
Հանգստանում է, նորից է փնտրում…
Նորից կատաղում…

Ս.Ումառ








воскресенье, 2 марта 2014 г.

Մարդը, որը Հեմինգուեյ չէր կարդացել


 Շրջանայինի գետնանցումը կարծես մեղուների փեթակ լինի, գեղեցիկ երիտասարդ մեղուների ու ամեն անգամ այնտեղ մտնելի քեզ զգում ես որպես Մայր մեղու:
Բոլոր կողմերից վազում են, անցնում, գնում են ինչ որ իրեր, ետ են տալիս, ինչ որ բանից բողոքում…
Ծիծաղ, ժխոր…
Գետնին տեսա ընկած մի ակնոց, կոտրված չէր:
Բարձրացրեցի ու կողքը ակնոց վաճառողին հարցնում եմ:
- Ինչ որ մեկը գցե՞լ է թե՞ ձերն է:
- Հին ակնոց է, իմը չէ:
Փորձում եմ, հեռատեսի է, ափսոս:
Քիչ հեռվից մոտենում է հին կոստյումով մի մարդ, զգում եմ որ դեպի ինձ է գալիս:
Ամառվա այս շոգին ու կոստյումով:
Երևում է որ գյուղացի մարդ է, դեմքն արևից վառված, մի տեսակ կիսաշփոթ:
- Քո՞նն է ընկեր,- նայում եմ աչքերի մեջ ու վստահ եմ, որ իրենն է, բայց զգում եմ այնպիսի մի հայացք որ կարծես ասում է իմն է, բայց կներես, դրա փաստաթուղթը չունեմ:
Մեկնում եմ ակնոցը, որի ապակիները քերծված են:
- Շնորհակալ եմ, հույս չունեի, կարծում էի կոտրված կլինեն ոտքի հետ:
Գրպանից հանում է դրամապանակը, միջից հանում միակ հինգ հազարանոցն ու մեկնում ինձ:
- Հազարը վերցրեք, ուրիշ փող չունեմ:
Ժպիտս մտրակի նման հարվածում է, նրա դեմքին մի աներևույթ սպի առաջացնելով:
Իզուր ժպտացի, իզուր դու-ով դիմեցի, բայց դե բնավորություն է, որը միշտ բարկացնում է դստերս:

- Պա՛պ, բոլորի հետ դու-ով ես խոսում, կնեղանան:
- Աղջիկ ջան ես միայն իմ մտքերի հետ եմ Դուք-ով խոսում, որովհետև նրանք խորթ են, իսկ ամբողջ մարդկությունը հարազատ:
- Պա՛պ, լավ էլի, լուրջ բան եմ ասում: 

- Փող պետք չէ, որտեղի՞ց ես, ոչի՞նչ որ դու-ով եմ դիմում:
- Ոչինչ, Օձունից եմ, անտառապահ, քաղաքացի չեմ, եղբայրս:
- Հասկացա, կոստյումից, այս ամառվա շոգին:
- Դե մեզ մոտ ցուրտ է, անունս Ավո է,- մեկնում է ձեռքը:
Սեղմում եմ ձեռքը:
- Ո՞ր կողմ գնամ, որ հասնեմ Տերյանի արձանին, պայմանավորված եմ:
- Գնանք իրար հետ, մոտիկ է:
Ճանապարհին իմացա, որ նոր է եկել քաղաք, չգիտես ինչու հորեղբոր տղան չի ցանկացել իր տուն հրավիրել, պայմանավորվել են հանդիպել Տերյանի արձանի մոտ, իմացա որ անտառապահ է ու ամբողջ գյուղի հպարտությունն է, որ կարողացել է մութ ու սառը տարիներին պահպանել իրեն վստահված անտառի բոլոր ծառերը:
- Պատկերացնո՞ւմ ես, ոչ մի ծառ չկարողացան կտրել: Իսկ հորեղբորս տղան, որ Մոնումենտի մոտ է ապրում, Մոնումենտի մեծ ծառերից 10-12 հատ կտրել ու վառել է:
- Ի՞նքն է ասել:
- Հա, մի քանի տարի առաջ գյուղ էր եկել, ինքն էր պարծենում: Պարտքով հարևանից մի ոչխար վեր կալա, հյուրասիրեցի, ամոթ է դե, քաղաքիցն էր, գեղացիք ի՞նչ կասեին: Հեմինգուեյից էր խոսում, կենաց էր ասում, լավ էր խոսում: Սկսեց պատմել մի բիձու մասին, ձկնորս, ես էլ շաշ - շաշ մտածեցի «Ոսկե ձկնիկն» ա պատմում, ուշադիր չլսա:
- Հեմինգուեյն ի՞նչ կապ ունի, Ավո: «Ծերունին ու ծով» - ն է պատմել:
Հասանք Տերյանի արձանին:
- Սա էլ արձանը, Ավո ջան, այստեղ կարող ես նստել ու սպասել:
Կարծես չի լսում, ինքն իր հետ խոսում է:
- Չգիտեմ, չեմ կարդացել: Կարծեմ փիլիսոփա է, դու կարդացած կլինես, տենում եմ:
- Իհարկե, կարդացել եմ: Բա հիմա ինչո՞ւ ես հանդիպում, գործ ունե՞ս:
- Կինս հիվանդ է, եկել էի դեղ առնեի, - ցույց է տալիս ձեռքի ցելոֆանե տոպրակը:
- Փողիցս մնաց հինգ հազար, կհերիքի տուն գնալու, ասի զանգեմ որպիսությունը հարցնեմ, ասաց հարմար չէ տուն գալը, հանդիպենք մի բաժակ բան խմենք, ասաց պարտքի տակ մնացողը չի:
Մի բան խնդրեմ, հետս կկգա՞ս, մենակ մի տեսակ հարմար չէ:
- Բայց Ավո ջան, ես ի՞նչ գործ ունեմ, մոտս էլ երկու հազար է:
- Փողն ի՞նչ կապ ունի, ախպերս է, ավտոյով կտանի կբերի:
- Դե, անծանոթ, դուք եղբայրներով…
- Շա՜տ եմ խնդրում:
Մոտեցավ մեզ երկուսիս հասակակից մի մարդ:
Ավոյի գրկել համբուրվելու շարժումին զուսպ պատասխանեց երկու ձեռքերի սեղմումով:
- Ընկե՞րդ է,- գլխով ցույց տվեց ինձ, հետո ձեռքը մեկնեց:
- Արտա՛շ, գնացի՞նք, տղաս մեքենայով է, մեզ կտանի, հետո էլ կգա կբերի, այդ կողմերը գործ ունի, Ավո ջան քեզ տանում եմ «Պալկովնիկի օբյեկտը», որ գնաս գյուղում պատմես:

Մատուցողի հետ խոսեց Արտաշը, երեք խաշ ու մի լավ օղի, դե մնացած բաներով:
Մատուցողը հասկացավ:
Երբ բերեցին խաշը՝ մթնոլորտը մի քիչ ջերմացավ, երևի խաշի գոլորշուց էր:
- Ի՞նչ ես աշխատում, - դիմեց ինձ Արտաշը խաշի ամանի մեջ լավաշը բրդելով:
- Նախագծող եմ, ինստիտուտում:
- Լավ ա, պաժարնու գործեր էլ ես նախագծո՞ւմ:
- Չէ, միայն կապի:
Ավոն, որ մինչ այդ լուռ էր խոսեց:
- Արտաշ ջան, ես խաշի միս չեմ ուտում, սա…
- Դիր ինձ, ես կուտեմ, հո՞ չենք թափելու:
Խոսակցությունը մի տեսակ չէր ստացվում, պատճառը երևի նա էր, որ ես ու Արտաշը կարդացել էինք Հեմինգուեյ, Ավոն ոչ:

Զանգի կոճակը մատուցողին հրավիրեց ներս:
- Հաշիվն ու երեք հատ սուրճ, նորմալ, ոչ դառը ոչ էլ…
Արտաշը նայեց բերած հաշվին, մտքում ինչ որ բաներ հաշվեց ու հանգիստ ձեռքը գրպանը մտցնելով ասաց:
- Մարդա երեք հազար, ախպեր, էս իմ երեք հազարը,- սեղանին դրեց փողը:
Ես այդպես էլ չհասկացա Ավոն խաշի՞ց էր այդպես քրտնել թե՞…
Գրպանիցս հանեցի ու սեղանի տակից երկու հազարը մեկնեցի նրան:
Արտաշը դեռ խփշտում էր Ավոյի խաշի մսերը, մինչև սուրճը բերելը հո անգործ չէր մնա:
Ավոն մեկ հազարանոցը ետ տվեց, իսկ մյուսն իր հինգ հազարանոցի հետ դրեց սեղանին ու լուռ դուրս եկավ …


Ես չգիտեմ ի՞նչ եղավ այն մարդը, որը պահպանել էր մի ամբողջ անտառ, չգիտեմ ի՞նչպես հասավ տուն, ի՞նչ եղավ հիվանդ կինը…բայց չգիտես ինչու վստահ եմ, որ այդ մարդու մոտ, որը Հեմունգուեյ չի կարդացել,  ամեն ինչ լավ կլինի…

суббота, 1 марта 2014 г.

Օրագրի միակ էջը



Կարծես թե գարուն է դրսում,
իսկ ներսից չի երևում դա:
Ներսում ավելի տաք է, ջերմ, կիսամութ ու սուրճի բուրմունք:
Դրսում հաստատ գարուն է,
իսկ ներսում սպասումն է ու անհանգիստ մի սիրտ…
Դրսում թափառող երաժիշտն է անխնամ մազերով ու թախծոտ աչքերով,
իսկ ներսում արդեն այրվել է երաժշտության վերջին ակորդը:
Դրսում մտքերի քաոս է, որտեղ կան նաև քո մտքերը, որոնք էլ նուրբ ալիքի տեսքով պատուհանների միկրոճեղքերից լցվում են ներս և պարզ լսվում է.
- Դու Հրեշտակ ես, բայց…
Շարունակություն չկա ու դա ցավ է, որ փաթաթվում է ենթագիտակցությանս ու նորից ստիպում բաժանել Դուրսը  Ներսից ու չի ստացվում սրտիս զարկերով զգալ քո սրտի զարկերը…սպասել մինչև զարկերն ընկնեն ռեզոնանսի մեջ ու  սողոսկեմ դեպի Հավերժություն…

Վաղուց եմ սպասում, շատ վաղուց և արդեն քո զանգերը՝  իմ կյանքը, դարձել են ավազե ժամացույցներ, որ կյանքիս ամեն մի ակնթարթ վեր են ածել ավազահատիկների ու դանդաղ ընկնում են…ո՞ւր…հետո նորից են ընկնում ու այսպես մի ամբողջ հավերժություն:  
Դրսից նորից լսվում է քո ձայնը
- Դու Հրեշտակ ես, բայց…
Ա՜խ, այդ «բայցը»…
Ներսում մենք անպայման կհանդիպենք, միգուցե մի քանի հարյուր տարի հետո, բայց անպայման կհանդիպենք…իսկ ինչպե՞ս պետք է հիշեմ, երբ նույնիսկ երեկվա օրը չեմ կարողանում հիշել քանի որ դու դարձյալ չկայիր…
Դրսում մենակությունն է, որը չի ընդունում «ընկերություն» բառն ու պաշտում է Հավերժությանը…
Ներսում վարագույներն են անշարժ ու դառնության նման ծանր…
Դրսում մի սուլոց է ինչ որ անհայտ երգահանի, նոտաներից հասկացվում են երեք բառ.
համբերիր…
համբուրիր…
համբարձվիր…

Ներսում մի կաթիլ արցունք է ընկնում սուրճի բաժակի մեջ, մի կաթիլ…
Իսկ դու ի՞նչ է չգիտե՞ս, որ ընդամենը մեկ կաթիլն է լցնում համբերությամբ լցված բաժակը:
Եթե գիտես ապա ինչո՞ւ չես շարունակում
- Դու Հրեշտակ ես, բայց…
Դրսում Հավերժությունը շնչահեղձ տեղ է փնտրում թաքնվելու գարնան հարվածներից ու այլ տեղ չգտնելով սողոսկում է ներս շարժելով կարմիր ծանր վարագույրները…
Վարագույրների  փոքրիկ բացվածքից մի թև է երևում՝ հրեշտակի մի թև…
Սպասում եմ երկրորդ թևին, սպասում այնպես ինչպես անձրևի ժամանակ սպասում են ծիածանի հայտնվելուն …
Ես գիտեմ, որ հիմա կհայտնվես, քո ձեռքերում կլինեն ծաղիկներ, ճիշտ է անձրևից թրջված բայց Քո ձեռքերում…
Ո՞ւր ես, արի վերջապես, ես չեմ դիմանում,արի և ասա շարունակությունը
- Դու Հրեշտակ ես, բայց…
Ոչ, դաժան ես, միթե չես նկատում որ արդեն մի ամբողջ հավերժություն շրջում եմ ավազե ժամացույցն ու կարծես վերջ չկա…

Դրսում գարուն է, իսկ ներսում,պահարանի ետևից լսվում է յոթանասունհինգամյա տատիկիս աղոթքը.
- Սուրբ Մայիս, Մարինայիս պահապան, աղաչում եմ…
- Տա՞տ, սուրբ Մայիս էլ կա՞: Ինչ որ չեմ հիշում:
-Իա՜, բա պապդ՝Մայիսը: Մեծ աղջիկ ես, չգիտե՞ս, որ երբ սիրում ես բոլոր տղամարդիկ էլ Սուրբ են դառնում:

… Դրսում գարուն է, իսկ ներսում Դու ես, մոտենում ես ափդ պարզած ու նստում սեղանիս մոտ, նայում ես սուրճիս բաժակին, որը քաղցր չէ, դառը չէ այլ աղի…
Ես լալիս եմ հասկանալով որ Հավերժությունը ունի սահման, Հավերժությունը քո ափի մեջ է,  Հավերժության սահմանը մատերիդ ծայրերն են, որոնք դանդաղ մոտենում են, ցուցամատով ու միջնամատով հպվում շուրթերիս…
- Դու Հրեշտակ ես, բայց մեկ թևանի, ես էլ եմ մեկ թևանի, միայն միասին կարող ենք թռչել, թռչե՞նք…
Ես չեմ կարող դիմադրել Սրբին և չեմ էլ ցանկանում:
Դրսում գարուն է,
Ներսում գարուն է,
և ես ուզում եմ թռչել…

Ս.Ումառ


 





Ես մեղք չեմ գործել…

Ես մեղք չեմ գործել…
ոչ փոքր ոչ մեծ 
ու չեմ հասկացել
թե մինչև հիմա մեղքեր քավելու
հարցերիս հարցը
ի՞նչպես է լուծվել…
մեղքեր չեմ գործե՜լ…
ի՞նչպես եմ ապրել:
Իմացյալ կյանքիս ժամահատվածում
ապտակ չեմ ստացել,
իմ ամբողջ կյանքը ապտակ է եղել…

Հիմա փորձում եմ կյանքիս օրերը մեկ մեկ գումարել,
մի թելի վրա շարել, հավաքել,
փորձում եմ քայլել ու չսայթաքել,
սարքել հեռացած
կենսագրության պար…
ստացվում է դառը երկար ճանապարհ…

Ինձ հսկող աչքի բացված անկյունը փոքր է եղել,
գուցե արցունքոտ ոչինչ չի՞ տեսել,
հիմա զգում եմ, որ ժամն է ավարտման,
գուցե փորձությո՞ւն
կամ աչքի միրա՞ժ…
… Թեքվել է ուռին արծաթ գետակին
Քնքուշ մոր նման…
Մի ձայն եմ լսում կամա՜ց, շա՜տ կամաց.
- Վեր կաց, քայլ արա մի մնա ընկած…

Սիրտս սևազգեստ ժամհարի զգեստով
կոշտուկ ձեռքերով զարկում է տագնապ.
- Վեր կաց, քայլ արա մի մնա ընկած…
մեղքեր չե՞ս գործել՝ կլինես նոխազ,
մի լսիր, ոռնոցը սովահար գայլի,
ձայնը արյունոտ խուլ հառաչանքի,
Ու արհամարի՜ր…
կոպերիդ կառչած մթան ձեռքերը,
շուրթերիդ վրա քմծիծաղ երգող,
պորտապար պարող գիժ վհուկների 
հիմար Պարերը:

Ծալված ոտքերս բացելով հազիվ
քայլում եմ նորից…
Խառնվել է արյունս կարմիր
սև տանջանքի հետ,
դարձել խմորված անհեթեթ զանգված,
բախտի ձեռքերն են խաղում կամքիս հետ
մինչև լուսաբաց…

Թեքվել է ուռին արծաթ գետակին
քնքուշ մոր նման…
Մի ձայն եմ լսում կամա՜ց, շա՜տ կամաց.

- Վեր կաց, քայլ արա մի մնա ընկած…

Ս.Ումառ